Dag 1. Presentation av dig och hästen/hästarna

Om mig- Jag heter ju Isabella, men kallas Bella och blir rätt arg om jag får höra Isabella då jag hatar mitt namn, haha. Jag har hållt på med hästar sålänge jag minns. Första gången jag red med ledare kunde jag knappt gå själv.
Mitt liv är långt från perfekt, jag har många hemligheter som jag knappt berättar för min dagbok, vad som händer/hänt i hemmet, med mig själv osv.
Jag är inte heller det perfekta barnet,vännen eller flickvännen. Jag kan vara ett riktigt jävla svin ibland, rätt ofta faktist, hamnat i fler "snackbråk" än vad jag kan räkna till. Jag är inte den kärleksfulla typen, speciellt inte när jag har mina dagar då allt går snett. Jag har även hamnat i slagsmål med några stycken, haha..
Om jag skulle se mig från en annan persons synvinkel skulle jag nog tycka att jag var knasig/rolig och allmänt dum i huvudet, skulle ta lång tid innan jag skulle ge mig själv en chans att ens säga hej. 
slappt klädd och bara några få dagar har jag smink på mig, i 4:an var jag världens fjortis.
Liksom, kolla på mig?!
liksom, då & nu? Hej skillnad.
Hursomhelst så lärde jag mig rida genom mina syskon, dels dom och dels jag själv, jag har alltid lärt mig snabbt, dock har jag något svårare att memorera saker. Som tex Hoppbanor. Därför jag knappt tävlar.:p
jag började på ridskola 2008, när jag var 9 år. Jag kunde redan rida så jag fick gå i en rätt bra grupp.Jag gick dit till sommaren 2010 när Ronja fick låna hem en häst som heter Jeltsin, jag började rida han och blev bättre inom ridningen, ramlade väl av några gånger på den stora klumpen men, hade en bra peppande syster som både tränade och stöttade mig. 2011 lämnade Ronja tillbaka Jeltsin eller så åkte hon till plönninge för att gå gymnasiet där. Jag gick tillbaka till Senorita som jag hade hållit på med även om jag höll på med Jeltsin. Senni slaktades sedan 2012 17 oktober pga ingen använing av henne, hon gick inte att ha till travet och stod mest och skräpade i hagen. Ägaren tyckte det var bättre att slakta henne, kom dagen innan och hälsade på henne, dock så visste jag inte ens om att hon skulle slaktas dagen efter.. Saknar älsklingen så mycket..

2012 september saknade jag att rida så mycket. Hittade Lotus Lii och blev medryttare/skötare/halvfodervärd på honom.
Lotus Liisom han då heter är en Connemara ponny på 142 cm mkh. 
Lotus är en av dom grövre Connemarerna, han är en liten busig och lat D ponny.
Han har lyckats slänga av mig en gång, i uppförsbacke den lillejäkeln!
Lotus är 16/17 år. Kommer inte riktigt ihåg. Han är en bockhäst och jag faller ju sådär lagomt fint för "problemhästar" Lotus är väl inte i toppform och är något tjock fortfarande, han har fått stått hela vintern typ. Mest pga  det dåliga underlaget.

hursomhelst så började jag på ridskola igen. 2012 i november en månad efter Sennis död. Blev skötare på Myran.
 


Cullen's May Queen.
Den busen är också en Connemara. Hon är 146 cm mkh men har två år kvar att växa. Hon ska fylla 6 år detta året.
Myran som hon då kallas har lärt mig ett och annat. Gjort mig till en helt annan person också för den delen. En mycket modigare och självsäkrare person. Myran har/haft ont i ryggen och jag håller på att bygger upp den genom att klättra i backar och sådant.  Myran har också slängt av mig en gång, då hon har väldigt svårt för galoppfattningarna och kan stegra/bocka till ganska rejält. Var inte med på det och flög av. Haha :p

Jag ska hyra Myran till sommaren,  4 veckor eller mer om jag får. Myrans och min utveckling är det mesta jag skriver om och kämpar verkligen för att få henne frisk och bra igen. Tålamod.


Sist men inte minst! (eller jo hon är minst.)
 
 



Vilda är då min nya medryttarhäst. Renrasigt Fjordingssto som misste sin mamma vid 6 veckors ålder.
Ni minns säkert Ophelia som jag red för ett årsedan? x) red ju även Vilda då och då!
Men nu behövde hon hjälp att rida henne så ställde upp.
Vilda är 3 eller 4 år. Tror hon ska vara 4 år!
Vet inte så mycket om denna busen, men det kommer väl! :)
 
Känner att knappt ingen kommer läsa igenom detta inlägget, men det tog över 40 min att skriva så njut!
 
 

Kommentarer
nico säger:

jag läääste heeela :3 *stolt*

Svar: hihi dutti nico :3
Bella

2013-03-17 | 12:59:40
Bloggadress: http://wwwlifeasnico.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback