Svettiga hästar- Myran och Paris

Myran- Jag är inte rädd för henne längre. Det känns jätte skönt! Lektionen gick bättre än förväntat. Lilla busponnyn stegrade bara 5-6 gånger och hoppade i luften och allt bus hon nu kan hålla på med. Min haka tog stryk några gånger, men ändå! Vi red serpentiner över bommar. Hon tyckte dom var läskiga så hon stegrade, bakuta, hoppade över dom och allt möjligt.. Hon testade mig väldigt mycket. Men jag var bestämd och berömde henne extra tydligt när hon gjorde rätt.Det gick bra iallafall! Och både hon och jag blev svettiga efter ridpasset. När jag sedan skulle skritta av henne när dom andra galopperade (hon var så duktig så både jag och min ridlärare tyckte att hon kunde få avstå galoppen denna gången.) iallafall. När jag skulle skritta av henne så gav jag henne extremt långa tyglar så hon fick sträcka på halsen. Men hon tyckte hon skulle rulla sig när jag satt på, så jag hoppade av i farten och drog upp henne. då visste jag att hon hade fått kämpa!
Känns jätte skönt i vilket fall. Myran och jag börjar även få bättre band till varandra. Så imorgon ska jag rida ut med henne och 2 andra. Kan nog kanske knäppa några bilder då.
 
Paris- Bushäst säger jag bara! Hon har börjat konstra sig när Ida och andra rider henne så Inger (ridägaren, stallägaren.) tyckte jag skulle rida henne eftersom det gick så bra med Myran. Jag kände inget fel med henne. Bara att hon var piggare än vanligt. Tog serpentinerna med henne också, tog galoppfattningar och t.o.m hon blev svettig! Antingen är det jag som har blivit ett bättre och modigare ryttare eller så har hästen stått för mycket! :o
Övade lite tillit på henne med. släppte tyglarna och styrde med skänklar, spö och röst när jag skrittade av. Det gick väl bra det med antar jag. väl :)
 
Mer uppdatering imorgon!
 
Kassa mobil bilder, men är det bästa jag har på sötnosarna. :p
 
 

Sa jag svettig häst..?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback