Första uteritten på Myran..

Jag var Hos Myran idag, igen. Idag red jag ut med två andra, vill inte säga namnen ifall dom inte vill. Hursomhelst så gick det bättre än förväntat! Myran är ju inte 100% trafiksäker så hon trippade fram vid läskiga saker, sänkte ryggen, upp med huvudet och hoppade till. Sedan kom det en bil i full fart så hon hoppade ut på vägen, var rätt nära vi blev överkörda men det gick rätt okej ändå.  vi travade en liten bit, klättrade i backarna. Det var hursomhelst skönt för både mig och henne att slippa det dammiga ridhuset.
 
Jag känner att jag börjar få kontroll över henne, jag är inte rädd för henne längre, inte ens osäker. Även om jag har respekt för henne så är jag inte rädd. Jag börjar lära känna henne. Det är en jätte härlig känsla.
 
Tänkte hyra henne till sommaren om jag får för mamma. Vilket jag hoppas, ska bara tänka ut vart jag ska ha henne,, Får lite bilder på henne iallafall. Och på tisdag kommer det film på när jag rider henne. Min sits är inte bäst, men jag bryr mig inte så mycket om den när jag rider Myran då jag koncentrerar mig på hur jag rider henne. Hon är ju trots allt en liten ungponny!


 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback