Canon eller Nikon?

Canon eller Nikon?
------------------
Man kan inte säga vilken som är bäst. Dom är så lika som det går. Om man jämför Canon EOS 60D  och Nikon D5100 Är det knappt någon skillnad på dom. Man kan välja mellan märkena på två sett. Priset på objektiv och sin egna smak på modellerna. Tycker man Canon har snyggast form och har råd med objektiven ska man självklart köpa en canon.
samma sak med Nikon.
 Det gäller bara att bestämma sig för vilket kameramärke man gillar bäst.
Det finns inget rätt svar på vad man ska välja, vissa gillar Nikon bättre, andra Canon.
Jag valde Nikon för att mina kompisar har Nikon och att jag kan mer om Nikon än Canon. Hade de haft Canon, hade jag säkert valt Canon istället. Det var bara en ren tillfällighet.
 
Sen får du bestämma dig för vad du tycker är viktigt; Behöver du en dyr kamera med en massa specialfunktioner eller räcker det med en som är lite snällare mot plånboken?
 
Jag vill bara nämna att det inte är själva kameran som ger dig fina bilder. Det är 30% objektivet och 70% du själv. Lägg pengarna på ett bra objektiv och lägg ner tid på att lära dig din kamera - det kommer betyda mer än vilket kamerahus i hela världen.
Många tycker även att det är megapixlarna som gör bilden bra. Men nej, vill man beskära och ta stora utskrifter är det bra med mycket megapixlar. 14 tycker jag är bra. Varför jag valde just en med 24 är för jag gillar att knepa och knåpa med bilder. att beskära och zooma in om jag skulle behöva klippa ut bilden. Jag tar även utskrifter och sätter på mitt rum.

Man kan inte låta en annan välja kamera. Ta den du gillar bäst och vill lära dig mer om. Kameran ska man trivas med! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback