Måndagsridningen & tisdagsridningen

Måndag:
Red igen gången jag missade förra tisdagen. Jag hoppade Bella, det var väldigt lågt så hoppade uselt. haha x(
Men det gick väl bra antar jag. Finslipa min teknik lite osv.
 
 
Red sedan Myran, skrittade & travade lite. Åh, hon känns som en helt annan häst, blev så lycklig, hon gjorde ingenting. hon var bara lite pigg, så satt och skrattade och log brett när jag satt på henne. Formade till henne lite och tog henne mest på långa tyglar, så hon kunde sträcka på sig, sedan fick jag för bråttom till bussen så hann inte mysa med henne:(
Schabraket var hur fint som helst på henne. Får ta kort på det på fredag.

Tisdag:
Red först Edith, hon var stel & jobbig i början men mot slutet fick jag henne i fin form, galoppen blev perfekt. Jag önskar att någon hade fotat! Hon gick verkligen superfint.
 
Red sedan Bönan som höll på att slänga av mig i galoppen, hon slängde ner huvudet och började rusa och var grymt stark, vi gjorde samma övning på denna lektionen som förra, utom att det blev mer galopp. Bönan är mer svårriden än Edith, men fick till henne i lite form i galoppen & traven, lite skänkelvikningar osv.
 
 
 Bilder på Myran på fredag när jag rider ett dressyrpass! (:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback