Pazem @DV nu på blogg.

pazem

Bella, ophelia & senni

Senni: min bättre halva. Inridningsarbete. renrasigt svenskt Varmblod, f. 2008-25/5. 
Ophelia: Medryttarponny. Renrasig conemara ponny. F. 2005-?/? 
Bella, jag då. Jag är en onormal trettonåring som kämpar för det som betyder något. 
Hobby fotograferar med min fujifilm finepix S 1600.En halvsystem kamera som även är tillsalu
.Dagens ridning :Det regnade och blåste väldigt mycket så det blev skogsritt på en halvtimme, det regnade inte där i skogen, det blåste lite men verkligen inte mycket. Hon var sprallig som fan. Stissig och bara jobbig, det är det jag ändå älskar med henne. Tycker om att få utmaningar.Det slutade regna efter skogsritten så jag körde massa tempo ökningar med henne i paddocken.
Hon var stel så gjorde volter och sicksacka mellan konerna.
Travade även över bommar  ca 3 gånger. Bara
för att hon började slöa med benen.
Sen kan jag även säga att jag var så häääääääär nära på att åka  av henne, hon tvärnitade för hon fick damp. Hon ville klia sina ben. -.-

Känner mig mer och mer säker på henne så släppte stigbyglarna och tyglarna en kort stu
nd när jag skrittade av henne, flyttade henne med min vikt,  men det var bara i kanske 5 min sedan tog jag tag i tyglarna, klappade om henne och kramade. Som jag alltid gör.
Tackade Ophelia för ridturen och bara och skrittade tills hon lugnade ner sig.


Bilder på alla kommer snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback