Vilda idag.

Vilda & Ophelia  löshoppades igår, så Vilda var rätt trött idag, men traskade på rätt bra ändå. 
Skogsturen gick rätt bra, Vilda var spänd & blev rädd för massa saker, jag satt där pratade med henne med lugnande röst, klappade henne också gick det bättre.
Ägarens syster blev inponerad, när hon skrittade på Ophelia bakom mig & Vilda så sa hon "detta går ju riktigt bra, duktiga ni är."
Haha, jag smålog & bara njöt av stunden. Sedan pladdrade jag på med Vilda igen, i lugn ton för att hon skulle gå på & känna sig trygg. Jag var avslappnad och brydde mig inte om något annat än Vilda.
Travade lite med henne på vägen hem, på våran lilla gräsplätt :)
I paddocken så travade jag 1-4 varv, skrittade  serpentiner och andra övningar som är bra för styrningen :)

Hon var riktigt trött efter passet så hon somnade när jag ryktade henne. 
Fick ingen fotograf men ska rida henne nästa vecka också. (måndag & torsdag) 
Så då får jag bannemig fixa en fotograf! 

En bild när vi red i skogen idag :)


Puss & kram bella



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback