gammal text.

Senorita, hon kommer säkert bli en super fin häst när hon rids in och får muskler!


1stryk den. "sture:
-Jag uppskattar verkligen att du är här. Dt gör ja verkligen.
Du får några 100 kr i veckan när du fixar stallet rent och håller på med hästarna. Gör inget dumt bara. Blir det krångel. Ring såfort du kan"

Florett tränas på travet nu. 4 nya bebisar kommer antagligen nu i sommar.
*Glad*"


2.."Håller på och lär Senni tricket "puss" Fan vad efter hon är ._.
Ni vet när man ska flytta hästen?
Då brukar dom flesta behöva att putta på hästen. Men räcker med att säga "backa, sida, fram" till senni, visa lite med armen. Ja, jag har vart duktig.
Så taggad till sommaren det går inte beskriva ^^.

Gosade med hingstfölet idag, gud vad go han är, han låter mig röra överallt nu.
Kliade han så mycket som bara gick, åh vad go han är med sin bäbis päls, tänk er att kunna krama ett litet föl under 1 år som kramar om tillbaka så gott det går? Känslan liksom, haha han kliade mig när jag kliade på honom. Fy vad mysigt vi hade, jag satte mig ner i boxen så la han sig ner, tiggde mer kliande och låg och halvsov i mitt knä.

senni- grät ut mot henne, berätta allt som var fel. Hon svarar likadant varje gång med frustande och låter mig krama om henne, testade ett täckte på henne, hon fick lukta på det & sedan drog jag på det försiktigt. Det var ju första gången hon har på sig ett täcke. Spände dock inget. Ifall hon skulle då ryck så skulle jag bara kunna dra av det. Stod och borstade i 45 min (haha det ni.) lyfta på en hov bara, mer träning behövs! Hon kickade ju som sagt mig nästan, när hon höll på som en dåre tappade hon nästan balansen. (knashäst.)
Provade att tränsa det "nya" tränset lite stort så nästa träns får bli i strl cob.
Hon gillade bettet, haha hon ville inte släppa det. x)
Bettet passade perfekt. 12,5 hoppas inte hon behöver större senare.
Sadel. Åh, behöver en sadel :'c

Vi gjorde mycket idag. Hann med en hel del på 4 timmar. Trivs där, det är mitt hem liksom, men hovarna behövs fixas på en del hästar. c:"

3"Täckes provning lindnings provning. Ta upp hovarna för kratsning & träns provat idag!
Allting gick super bra. tränset passade!
Men.
Kickades nästan av henne när vi övade på att ta upp hovarna. Hon gillar det inte men tänker inte sluta kämpa för det."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback