Berättelse

"Pappan ställde sig på bromsen och körde åt sidan, Melody skrek."
*PANG.*
En lasbil hade ställt sig mitt i vägen på båda sidorna, pappan hamna i diket, transporten drog till i lastbilen.
Melody var vid medvetande,hennes pappa blödde, det var ju en väldigt stor krock. 
Melody var yr. Hon sprang till hästarna, tog lös dom, dom såg friska ut, hon sprang till ett träd långt ifrån, knöt fast hästarna och ringde 112.
Hon lämnade hästarna, det var försent.
Bilen sprängdes, den hade läckt bensin & någonstans kom det eld. Elden satte på bensinen allt, precis allt sprängdes,hästarna fick panik, även Melody, hon knöt loss hästarna, klättrade upp på Lovley & travade bort från olyckan. 
Hon räddade sina bästa vänner, hon visste att hon kunde rädda sin pappa. Men hon kanske inte var tillräckligt stark?
Paniken spred sig, tankarna kunde inte stanna, tänk om hennes pappa fortfarande lever? Hon måste tillbaka. Hon hörde sin pappas skrik och en till smäll. Något sprägdes igen. Hennes pappa kunde omöjligt leva nu, hon satte fart på hästarna bort, bort från olyckan, skrikandes och gråtandes, Nesslan började hosta. Melody hade inte tänkt på hennes astma. Ambulans, polis och brandbil kom. Branbilen släckte elden. Polisen frågade mig en massa frågor. Jag skrittade sakta tillbaka till olyckan medans polisen gick brevid.
-Vad heter du? Frågade polisen.
-M.. Melody. Stammade hon fram.
-okej Melody, jag är konstapel Hex, vad hände egentligen? 
-Jag och min pappa skulle på tävling, en dressyr tävling,  pappa var tvungen att köra fortare än vanligt. Hästarna var oroliga och dimman var tjockare innan. 
Vi skulle bli sena, han krockade in i lastbilen sedan ner i diket..
Jag skulle räddat han med eller hur? Eller hur konstapeln?! skrek hon nästan fram.
-Det är konstigt att ni tre klarade er.. Det var en riktig smäll ju? 
-Bilen sprängdes efter jag och hästarna kom ut.
-Men ingen av er har en skråma? Möjligtvis bara något i huvudet isåfall.
Bäst att åka till sjukhuset och undersökas, hoppa av hästen nu. Sa konstapeln Hex bestämt. 
-Hur ska vi få hem dom..? Frågade Melody.
- Det kommer en som hämtar dom. Körs direkt till närmaste veterinär. 
 
Mer Eller slängas? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback