Hästar finns inte...?

Gruppen är inte ny för mig. Jag stör mig något otroligt på den.
Vaddå inte finns..?
"vetenskapligt bevisat att hästar inte finns."
Det är det löjligaste jag har hört.
 
Så denna filmen, det är gående frukter, det är bara vi som ser det fel? 
Jag hade inget emot den gruppen tills den visade bilder på slaktade hästar och kallade det blodapelsin.
Som tur är dom borttagna men ändå. Det är grymt omoget säger jag bara. Säkert några hästhatare som har gjort gruppen för att göra hästfolket agressiva. (Och för att få uppmärksamhet)
 
"hästar är en frukt som inte finns än." Hur fan tänker man? Visst, kanske lite bättre än att säga frukt än hamburgare men jag tar illa upp om någon säger det till mig. Jag har hållit på med hästar sedan barnsben. Jag har fått mycket skit för det och får det än. Men jag har aldrig hört något så dumt som denna gruppen på facebook. Att den är så populär att den kan sälja tröjor och annat redan. Den är max 4 månader gammal.
 
Jag är trött och orkar inte skriva mer. Klaga, håll med eller vad fan ni vill. Så skönt att skriva detta, till dom som orkar bry sig.
//sur trött bloggerska
 
 
 

Kommentarer
Anonym säger:

Alltså det är på skämt !

Inga HÄSTAR skadas av gruppen, bara HÄSTMÄNNISKOR som tror de är djurvänner & bla bla.. i själva verket är dessa människor som blir upprörda tvärtom, de använder hästintresset för att maskera andra problem... det är därför "hästmänniskor" oftast är aggresiva eller bitchiga, för att de inte kan försvara vad de gör.

tycker att det är jätteroligt & skrattar så mycket åt vad folk kan komma på om de har för mycket fritid.

Tänk efter, hästmänniskor, varför ni jobbar med hästar. det är för att NI gillar att sitta på ett djurs rygg, ett djur ni kan styra över, och för att NI kanske vill tävla. Ingen frågar hästarna...

Det är därför hästsporten inte är så stor som NI skulle vilja att den var. för det är ju NI som vill rida. det är sjukt faktiskt.

Svar: Jag blev inte upprörd förens dom delade slaktade hästar och skrev äppelmos tex. Dra inte alla hästmänniskor över en kam, jo, några hästar har blivit skadade. En häst hade fått färg på sig tex. "hästar finns inte" stod det på hästens ena sida. giftig målarfärg som kunde dödat hästen. vi styr inte hästen. vi samarbetar. Min klass var på en utflykt till en ridskola. en timmes ridning. Jag satt och skrattade på hur patetiska dom var. Dom som inte var så rädda och kunde rida. Att det var bara sparka på "hamburgaren." Dom satt och studsade fram. Det var visst ingen dans på rosor.. Dom fick ledare, ville helst inte rida för dom var för rädda. Inte så kaxiga längre var dom. Dagen efter hade dom flesta ont i rumpan. Vi arbetar med hästen. Vi hästmänniskor kan få en 600 kg djur att lita på en. Försök med det, rid fritt, styr med tankar, vikt och skänklar. Lycka till!
Vi sitter inte bara och "styr".
Måste säga att du inte vågar stå för vem du är, varför ha anonym? Står du inte för din åsikt?

Hästsporten är stor. Men inte lika stor som fotboll.
Ha en bra dag! :)
Bella

2012-12-13 | 22:07:31
Emelie Hollstén Båskén ♥ säger:

Jag stör mig också så sjukt mycket på den sidan.. Dom har gått för långt!

2012-12-13 | 22:17:17
Bloggadress: http://kusiner.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback