Dag 8 – En dag jag aldrig kommer glömma

Okej två dagar.
Sennis döds dag. 17:e oktober. Ja Hon blev ju slaktad..
 
Olyckan med Florre. 22:e januari.
Text jag skrev för ett tag sedan om vad  som hände!
 
Glömmer aldrig den 22:e jan.
"Vi skulle ju tolka med beckas häst idag, hon slet sig ifrån oss för hon blev as rädd för pulkan som var bakom henne, hon sprang ut på vägen skadade sig allvarligt asså massa mer jag är as rädd för hästar, för Florre stegrade sig när hon rymde och träffade mig i benet osv. Det kanske inte låter så hemskt men att se henne ute på vägen springades och få hennes blod på mina händer det var fan förjvligt, hon andades blod frambenen var bodiga masssa mer..
Sriver mer när jag pallar..

Nu skriver jag resten, jag har väl släppt det mesta.. (trodde jag...)
Det känns som om det var igår..
Iaf, Becka hade snackat med Sture om att tolka Sa hon iaf. Men det hade hon inte, jag gick med på det, så vi drog till stallet söndagen den 22 Jan. Vi utrustade henne väl när vi gick ut med henne, becka höll på med pulkan & jag stod och höll i. Plötsligt kände jag att hon stelnade till att hon blev rädd. Jag lugnade henne men becka vr för snabb i rörelserna och Florre fick panik & sprang först in i en hage vi försökte ta henne men det gick inte, hon bara sprang och sprang som om det inte stod något framför henne. Sedan sprang hon igenom en gärngrind jag lovar hon hade tänkt att hoppa, hon fastnade sedan tog sig lös knuffade upp den och sprang en runda vi brukar rida Hon tog sönder ett staket (eller hoppade, kollade aldrig, hade panik..) sprang in i hagen sen "fångade vi henne" men hon drog igen.. Hon sprang upp mot gården (mot stures hus) Jag springer som en dåre jämnsides & försöker grabba tag i något som kan stoppa henne.. Jag slänger mig mot pulkan.. Men fästet släpper och jag tar nya tag och springer igen jämnsides med henne hinner före henne ställer mig framför & viftar med armarna för att hon ska stanna/ springa tillbaka, hon reagerar inte.. Bara var så ------------------ nära att springa över mig.. Ser henne springa ut på gamla motorvägen (där det är föööööööööööör mycket bilar.. )Jag springer efter, ser att det inte är nån idé springer upp till Sture vänder mig och och och ser inte Florre, hjärtat slår som en hackspett och paniken steg över öronen. Jag står och skrikgråter "öppna" Och bankar på dörren. Någon öppnar & jag springer till Sture, knackar och säger "det är bella" och väldigt ostadig röst. Jag går in och säger "Skynda häst på rymmen" Han reser sej upp och säger "va?!" Jag: "Florre har rymt ! " Han skyndar och drar igång traktorn och säger "hoppa in!" (HAHH min första åktur med traktor.) Men jag gråter och ser varningsstopp skyltar...Mén det var bara vägarbete.. Sture frågar massa saker ( kommer inte ihåg allt.) Vi åker och åker sen ringer Becka och säger "upphittad florre, hon är i tångaberg vid kyrkan." Paniken släppte på mig & jag sa till Sture hästen är hittat & hon står vid tängabergs kyrka. Polisen kör förbi och jag hittar massa saker på vägen som satt på florre, alltså benskydd täcke & en lina.. Polisen tog upp det. När vi väl var framme så ser jag en blodig häst. En flåsande bloddroppande häst, som var stressad & rädd.
Hon blödde från alla benen & bogen, det kom blod från näs sporrarna & munnen. Hon andades häftigt.. Transport kom & hon haltade och kunde inte gå upp. vi ringde några som skulle komma med grimma & andra saker till henne.
Sedan åkte jag & becka till stallet och gjorde iordning en box hon kunde vara i slängde in hö osv. Florre kom & var helt jävla utmattad, hon kunde knappt stå på benen. Vi slängde på henne täcken & gnuggade henne torr från allt blod & svett. Sedan ställde vi in en trött florret.
Dagen efter blev hon bättre hon var trött och hade träningsvärk.
Det var allt, ställ frågor om det, jag svarar..
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback